We hopen natuurlijk dat uw kind een fijne schooltijd heeft! Mochten er problemen zijn, dan kunt u dit altijd bespreekbaar maken met de leerkracht van uw kind.
Als u er samen met de leerkracht niet uitkomt kunt u in gesprek gaan met de intern begeleider, Kitty van den Berg of de directeur, Evert-Jan Hop.
Mochten deze gesprekken niet naar tevredenheid lopen, dan kunt u contact opnemen met de vertrouwenscontactpersoon van onze school.
De vertrouwenscontactpersoon van onze school is: Veerle Lucas. Een paar keer per jaar maakt zij een rondje langs alle groepen om zich voor te stellen en wijst zij de kinderen op de manieren om haar te bereiken; via de mail v.lucas@pcbobaarnsoest.nl of de brievenbus in de gang.
De vertrouwenscontactpersoon denkt graag met u mee en verwijst u naar het juiste kanaal. Indien nodig kan de vertrouwenscontactpersoon u in contact brengen met de externe vertrouwenspersoon van Stichting PCBO Baarn-Soest, Marleen Versteege-Verschoor. Email: de.reis.marleen@gmail.com U kunt ook direct contact opnemen met de externe vertrouwenspersoon Marleen Versteege-Verschoor.
“Mijn naam is Marleen Versteege-Verschoor en ik ben gecertificeerd vertrouwenspersoon, ingeschreven bij de Landelijke Vereniging van Vertrouwenspersonen. Ook begeleid ik mensen na een rouw of verlieservaring.
De Stichting PCBO ken ik niet uit eigen ervaring, ik ben ook niet werkzaam op één van de scholen. Dit kan een voordeel zijn bij het nemen van de stap om mij te benaderen voor een gesprek. De school wil een veilige , prettige plek zijn voor zowel kinderen, personeel als ouders. Toch kan het voorkomen dat er een situatie ontstaat waarin behoefte is aan een vertrouwelijk gesprek.
Wat kan ik als vertrouwenspersoon betekenen?
Als vertrouwenspersoon wil ik een luisterend oor bieden bij ongewenste omgangsvormen (zoals pesten, (seksuele)intimidatie, discriminatie en agressie) en integriteit. Een gesprek is vertrouwelijk en kan plaatsvinden op school, thuis of op een andere locatie of wandelend in het bos, de keus maken we samen.
Ik ben onafhankelijk en objectief. Ik luister naar het verhaal, help om gedachten te ordenen en kijk samen met u naar eventuele vervolgstappen. Zo nodig kan ik ondersteuning bieden bij het zetten van die stappen.”